We willen onze successen zichtbaar maken en uitdragen. We laten graag zien wat investeringen in de KIA Veiligheid oplevert en wat dat doet voor het verdienvermogen van Nederland. Dat maakt het voor bedrijven, kennisinstellingen en overheidspartijen aantrekkelijker om mee te doen met ons. Het creëert draagvlak en betrokkenheid en het vergroot ons bestaansrecht.
Doel van onze communicatie is om onze bekendheid en aantrekkelijkheid te vergroten zodat partijen willen participeren. Communicatie kan daarmee een grote bijdrage leveren aan doelstellingen als kennisdisseminatie en het intensiveren van cross-sectorale, regionale en (inter)nationale samenwerkingsverbanden. Dit doen we door te informeren, te verbinden, te activeren en kennis en expertise te delen. De KIA Veiligheid beschikt inmiddels over een eigen huisstijl en in het najaar 2023 staat onze website live. Op de website laten we de uitvoering en voortgang van onze activiteiten zien via nieuwsberichten over bijvoorbeeld de lancering en voortgang van programma’s en projecten, nieuwe publiek-private partnerschappen en andere relevante nieuwsfeiten zoals congressen, rondetafelsessies en andere bijeenkomsten. Daarnaast zetten we nieuwsbrieven (van de KIA Veilgheid en die van parners) en social mediakanalen in.